Od začátku prosince ustal stavební ruch v ulicích Bratislavská, Vinařská a Nádražní. Projekt záchytných parkovišť dospěl do svého konce, dva roky od podání žádosti o dotaci z fondů Evropské unie na vznik přestupních terminálů. „Město vyprojektovalo a podalo žádost o dotaci. Cílem bylo vybudovat parkovací stání typu: přijeď a pokračuj dál vlakem nebo autobusem,“ řekl místostarosta Bořivoj Švásta.
Náklady na stavbu 101
nových parkovacích míst a 18 parkovacích míst pro jízdní kola se vyšplhaly na
12 milionů korun. Celkovou částku pokryla z 90 procent dotace, zbytek šel
z rozpočtu města. „Podařilo se splnit termín. Myslím si, že všechno
dopadlo skvěle. Nyní jsme dokonce tak daleko, že vzniká studie na ozelenění
malých ostrůvků, které zůstaly na parkovištích zachovány pro zeleň,“
pochvaloval si Švásta.
Sotva utichly práce na
záchytných parkovištích, tak se začalo budovat jinde. Aktuálně se staví šest
nových podélných parkovacích stání kolem krajské komunikace, naproti tržnice
Pavlína. „Výstavba mírně zužuje silnici, ale omezení bude trvat jenom měsíc,“
upozornil investiční technik Radek Krušina.
Dále je v plánu vybudování
parkovacích pásů v ulici Šafaříkově a nové chodníky naproti Základní školy
Komenského. „Pokud to počasí dovolí, tak se bude plynule pokračovat. Pokud ne,
tak se práce přesunou do jarních měsíců,“ uzavřel Krušina.
-ves-