Po červnovém titulu Zlatý lajk 2020 překročily facebookové stránky města Hustopeče koncem roku další milník - mají více než šest tisíc fanoušků, kteří obsah aktivně sledují, sdílejí i komentují. Napsat komentář či zprávu na sociální sítě města však není to samé, jako podat oficiální žádost či námět vedení města. Už jen proto, že správcem sítí je organizační složka Marketing a kultura města Hustopeče, nikoliv vedení radnice.
Sociální sítě se staly nedílnou součástí našich životů a zastávají důležitou roli v mezilidské komunikaci a online marketingu. Slouží především k rychlému předání důležitých informací, snadnému sdílení fotografií, videí a spojení se s fanoušky určitých subjektů. Přesně z takového důvodu vznikly i sociální sítě našeho města.
„My v marketingu ho používáme především k propagaci akcí,“ objasňuje vedoucí Marketingu a kultury města Hustopeče, Jana Hrádková. „Před pěti lety jsme využívali plakáty, tištěnou reklamu, letáčky, ale teď už se ta propagace přesouvá na sociální sítě. Je jasnější, dostane se k většímu okruhu uživatelů a je levnější,“ odhaluje atraktivnost sociálních sítí Hrádková.
V komentářích pod jednotlivými příspěvky se mohou uživatelé k daným tématům vyjadřovat a dotazovat na to, co je k dané oblasti zajímá. V současné době se však bohužel na Facebooku města objevují spíše stížnosti a někteří se dožadují řešení problémů ve městě. „Co se týče dotazů na marketing a naše akce, na ty odpovídáme, snažíme se vždy vyjít vstříc a poskytnout informace,“ dodává vedoucí Hrádková. S dotazy na město už je to složitější. „My můžeme pouze poskytnout kontakty a nasměřovat lidi, na koho se mají obrátit, ale už to nevyřešíme přímo na Marketingu,“ vysvětluje vedoucí marketingového oddělení.
Facebookovou stránku je tak možné považovat pouze jako jakéhosi „prostředníka“ mezi občanem a městským orgánem. Pokud se tedy jedná o závažný problém, který chce občan vyřešit rychle a efektivně, je dobré se obrátit přímo na městský úřad, kde najde pověřené osoby pro danou problematiku. „Pokud se jedná o nějaký naléhavý problém, doporučuji obracet se přímo konkrétní pracoviště městského úřadu, případně na paní starostku nebo místostarostu, aby o tom věděli a případně poradili, jak dál postupovat,“ radí tajemník Pavel Michalica.
Pro rychlejší odbavení doporučuje kontaktovat úředníky telefonicky, ale apeluje také na oslovení pomocí mailu, se kterým úřední pracovníci pracují na denní bázi. Často se však ale jedná i o drobnější závady, jako jsou například výpadky pouličního osvětlení nebo nerovné chodníky. „Nejjednodušší formou nahlášení takového problému jako jsou technické závady a podobně je prostřednictvím mapy závad, která je na webu města,“ informuje Michalica.
Mapa závad automaticky posílá maily konkrétním pracovníkům, kteří mají konkrétní problém na starosti a je možné i zpětně kontrolovat, jestli o problému daný pracovník ví a požadavek postupuje k dalšímu zpracování. Pokud na sebe osoba, která závadu nahlásí, zanechá kontakt, dostane i zpětnou informaci o tom, co se s úkolem děje. V otázkách týkajících se úřadu se můžete obrátit také přímo na pana tajemníka, který pomůže a popřípadě odkáže na specializovanou osobu.
Přesto, že se úřední zaměstnanci snaží dělat vše, co je v jejich silách, chystá se město komunikaci mezi úřady a občanem v průběhu tohoto roku ještě více usnadnit. Jednat se bude především o povinné poplatky, které budou moci hustopečští řešit online. „Plánujeme, že si občan bude moci na webu města najít formulář nebo žádost, který vyplní elektronicky, a poté mu obratem dojde informace o platbě. Přirovnal bych to k internetovým e-shopům,“ prozrazuje plány tajemník města. -slam-