Z prvního místa v Jihomoravském kraji postoupilo Město Hustopeče do celostátního kola soutěže Zlatý lajk 2020, kde se s dalšími dvaceti městy od dvou do deseti tisíc obyvatel utká o nejlepší facebookový profil veřejné instituce.
Cílem soutěže je odměnit ty, kteří ke komunikaci na sociálních sítích přistupují poctivě, inovativně a moderně. Hodnocení se řídí danými kritérii a vyhlášeny jsou kategorie, které zahrnují různé druhy veřejných institucí.
Zatímco administrativní úkony jsou ještě stále spojené se zastaralým papírováním, české obce, krajské úřady a ministerstva v mnohých případech dělají hodně proto, aby s nimi občan mohl komunikovat moderně a elektronicky. Stále více z nich proto spravuje profily na sociálních sítích.
Facebooková stránka města Hustopeče byla založena v roce 2015 a spravuje ji organizační složka Marketing a kultura města Hustopeče. K dnešnímu dni má 5 202 fanoušku a 5 625 sledujících. Spolu s webovými stránkami, Youtube kanálem a kabelovým vysíláním Hustopečské televize je to oblíbený informační kanál města.
Pravidelně na ní město zveřejňuje nejen oficiální informace, ale také zajímavosti, tipy, soutěže, užitečné odkazy a živé přenosy i fotoreportáže z akcí či přímo z dění v ulicích města. Na rozdíl od webových stránek zde každý příspěvek mohou občané komentovat, což také hojně využívají a dávají nám tak další podněty.
Koncem loňského roku se Město Hustopeče přidalo i na Instagram, kde svůj profil začínáme budovat. -nov-