"Město Hustopeče je v letošním roce jednoznačným vítězem v kategorii měst a obcí od 2 do 10 tisíc obyvatel, a to za způsob, jak moderně, pečlivě a kreativně pracuje se svou stránkou na Facebooku. Využívá nejen téměř všechny dostupné funkce, ale činí tak velmi efektivně a od obyvatel města za to sklízí zaslouženou pochvalu."
Těmito slovy začíná oficiální zpráva a zdůvodnění vítězství Města Hustopeče v prvním ročníku celostátní soutěže o nejlepší facebookové stránky veřejné instituce v kategorii měst do 10 tisíc obyvatel, kam jsme postoupili z prvního místa v okresu i kraji.
A kdo stojí za úspěchem facebookových stránek a také dalších informačních kanálů města, jakými jsou Youtube reportáže, kabelové vysílání, Instagram, Hustopečský magazín a Hustopečské listy? Tady jsou:
Soutěž vyhlašuje nezávislý spolek Kvalikom z. s., které podobné soutěže organizuje i mezi zpravodaji či webovými prezentacemi a na hodnocení si zve odborníky ve svých oborech.
Odborná porota hodnotila dlouhodobou aktivitu na stránkách a posuzovala nejrůznější aspekty, jako například grafické zpracování, četnost příspěvků, různorodost používaných nástrojů, kvalitu textu i obrazu a komunikaci s uživateli.
Největšího ocenění se nám dostalo za videa a upoutávky: "Naprosto famózní je práce s videem. Vidíme hned několik unikátů. Tím nejvýraznějším jsou výtažky z jednání Rady, ze kterých je dělaná velmi vydařená infografika (škoda je jen nemoderního stínovaného fontu v horní části, ale to je detail). Grafika formou bublin shrnuje, o čem radní rozhodli, vše je navíc dělané na mírně vertikální formát, který se dobře zobrazuje na mobilních telefonech. ... Občasné perličky typu anketa mezi dětmi jsou nejen dobře technicky zpracované (kvalitní zvuk i obraz), ale jsou i originální a pobaví. Skvěle zpracované názvy videí včetně emoji a hashtagů. Opravdu se jedná o tak dlouhodobě kvalitní a častou práci s videem, že se jí nedaří ani přiblížit nikomu z desítek dalších soutěžících v této kategorii."
Porota ale také ocenila formulaci textů a vstřícné odpovědi i na občasné nezdvořilé či negativní komentáře. "Příspěvky jsou psány odlehčenou formou, nejsou typicky úřední a strohé, naopak se přizpůsobují tomu, že jsou vkládány na sociální síť, kde je potřeba uživatele zaujmout a neunavit dlouhými bloky textů. Autoři k tomu využívají i populární emoji, které taktéž text odlehčují a vizuálně rozdělují. Na komentáře a hodnocení reaguje velmi profesionálně, v odpovědích je vstřícné, milé, ochotné, to nebývá zcela automatické."
Facebooková stránka města Hustopeče byla založena v roce 2015 a spravuje ji organizační složka Marketing a kultura města Hustopeče. K dnešnímu dni má 5 264 fanoušku a 5 694 sledujících. Spolu s webovými stránkami, Youtube kanálem a kabelovým vysíláním Hustopečské televize je to oblíbený informační kanál města.
Pravidelně na ní město zveřejňuje nejen oficiální informace, ale také zajímavosti, tipy, soutěže, užitečné odkazy a živé přenosy i fotoreportáže z akcí či přímo z dění v ulicích města. Na rozdíl od webových stránek zde každý příspěvek mohou občané komentovat, což také hojně využívají a dávají nám tak další podněty.
Koncem loňského roku se Město Hustopeče přidalo i na Instagram, kde svůj profil začínáme budovat.
Děkujeme za vaši přízeň a zveme vás, abyste se stali součástí našeho týmu - své náměty i připomínky, své nápady a zamýšlené akce nám pište na email redakce@hustopece.cz a rádi o vás napíšeme!
Váš MaKový redakční tým