Komunikovat s úřadem moderně, z pohodlí domova, a především efektivně, to umožní nová elektronická služba Portál občana, kterou již brzy nabídne městský úřad Hustopeče. Portál vzniká pod záštitou evropského projektu s názvem Automatizace a inovace pro město Hustopeče.
„Cílem je umožnění občanům přihlásit se pomocí zaručené identity na portál a z něj pak vstupovat do některých agend, kde to je možné, a vytvářet žádosti, aniž by občan musel navštívit městský úřad – zvládne to sám z pohodlí domova,“ připomíná projekt tajemník města Hustopeče Pavel Michalica. Sami si již brzy můžete vyřídit pravidelné poplatky – za odpady či za psa; zjistit, zda nemáte vůči městu nějaké závazky a pohledávky, můžete si sjednat termín svatby, vítání občánků a dalších jubileí.
Uživatelsky oceníte propojení s platební bránou tak, aby byla umožněna okamžitá platba poplatků. „Portál bude umět platbu zadministrovat, přijmout, upozornit na to, že platba byla uhrazena či na případný nedoplatek,“ doplňuje Michalica. Projekt cílí na zefektivnění fungování úřadu a nové možnosti, jak zpříjemnit občanům vyřizování svých záležitostí. „Základní cíl je, aby občané s touto jednoduchou agendou nemuseli chodit na úřad, ale mohli například zaplacení poplatků vyřídit z domova, z kanceláře, klidně i po cestě vlakem, a to na počítači, tabletu nebo mobilu,“ těší se na fungování portálu tajemník.
Již nyní můžete na celostátní platformě Portálu občana požádat například o výpis z rejstříku trestů či kontrolovat platnost svých dokladů. Možností na ušetření času mimo úřady je tedy dost a již brzy budete moci hustopečský portál vyzkoušet i vy. „Celý projekt je ve finální fázi, momentálně probíhá zkušební provoz. Pracovníci ověřují, zda jsou vytvořeny veškeré funkce, které jsme po daném formuláři potřebovali. Do ostrého provozu uvažujeme, že naskočíme začátkem dubna,“ dodává tajemník.
Projekt AUTOMATIZACE A INOVACE PRO MĚSTO HUSTOPEČE, CZ.03.4.74/0.0/0.0/19_109/0016661 je spolufinancován Evropskou unii.
-otah-