Devátý
díl seriálu o Městském úřadu Hustopeče vám představí organizační složku Správa
a údržba budov.
Organizační složka Správa a údržba budov se stará o movitý a nemovitý majetek ve vlastnictví města Hustopeče a o další organizačně technické záležitosti. Složka má 11 zaměstnanců na celý
pracovní úvazek – dvě administrativní pracovnice Veroniku Purovou a Věru
Zuskovou, dále tři údržbáře Josefa Stroha, Libora Nováka a Jaroslava
Zechmeistera a pět úklidových pracovnic Zdeňku Stehlíkovou, Simonu Stolárovou,
Miroslavu Sovišovou, Drahomíru Kováčovou a Hanu Čelouchovou. Vedoucí složky je
Hana Potůčková. „Další čtyři pracovníky máme na zkrácený úvazek. Jedná se o
paní správcovou v Celném, uvaděčku a uklízečku smuteční obřadní síně a
údržbáře na Poliklinice, společenském domě a kině,“ doplnila Potůčková.
Ve správě organizační složky je 11 budov: radnice,
nový úřad na staré poště, dům U Synků, společenský dům, Kino, ubytovna Mostař,
Penzion pro seniory, Poliklinika, smuteční obřadní síň, amfiteátr na Křížovém
kopci a turistická ubytovna v Celném. Stará se také o 12 městských bytů.
„Drobné úpravy a opravy dělají naši údržbáři. Pokud je potřeba odbornější a
větší oprava nebo modernizace, tak to provádíme dodavatelským způsobem. Udělám
poptávku po dodavatelích a výsledek předkládám ke schválení radě města. Poté
dohlížím na realizaci,“ řekla Potůčková.
Jenom v letošním roce byla například provedena
výmalba smuteční síně a stropních trámů spojená s instalací stropních
svítidel. Na Poliklinice je také nový výtah a městské byty na ulici Smetanové
mají nové komíny. Ve společenském domě byl demontován starý bar a v nevyužitých
kancelářích bylo vybudováno nové zázemí pro bar a místnosti pro organizátory a
paní uklízečku. „V současném době je ve společenském domě zkušební provoz nové kotle. V létě jsme opravily komíny a
částečně i střechu na domě U Synků. Na ubytovně Mostař jsme ve třech bytech
vyměňovali nevyhovující okna a ve dvou bytech instalovali nové sprchové kouty.
Také Penzion pro důchodce potřeboval výměnu čtyř kuchyňských linek,“pokračovala
výčtem oprav Potůčková.
Mezi další činnosti Správy a údržby budov patří údržba
hustopečských kulturních památek - Morového sloupu a renesanční kašny. Na té
byly v listopadu dodělány restaurátorské práce. „Také máme ve správě služební
vozidla. Devět aut využívají zaměstnanci úřadu a dvě pečovatelská služba. Naši
pracovníci také dováží a vydávají obědy pro všechny zaměstnance městského
úřadu,“ doplnila Potůčková.
Dvě administrativní pracovnice na podatelnách zajišťují
informační službu. „Staráme se o veškerou poštu, která přijde na Městský úřad
Hustopeče. Roztřídíme a zaevidujeme ji. Poté ji přiřadíme na příslušné odbory.
Zpracováváme i poštu, která přijde formou datových schránek. Dále podáváme
veškeré informace, které návštěvníci úřadu potřebují. Vysvětlujeme jim, na koho
se mají dále obrátit. Informace předáváme i volajícím, které následně
přepojujeme,“ vysvětlila práci podatelny Veronika Purová.
Organizační složka zajišťuje kromě údržby i zabezpečení
spravovaných budov, správu tržiště na Dukelském náměstí i revize pro veškerý spravovaný
movitý a nemovitý majetek města. Navíc se jeden z údržbářů stará i o obě
mateřské školy. „Někdy jsou opravdu vypjaté situace, aby se všechno zvládlo. Běžné
opravy a údržby plánujeme, ale jsou i věci, které se naplánovat nedají a musíme
je zvládnout,“ uvedla Potůčková.
V příštím
díle vám představíme Odbor územního plánování.
-ves-