Náklady na pořízení úsekového měření šplhají k 1,8 milionům korun. „Technicky je vše připravené, řešíme už jen napojení na náš systém na radnici, ale do týdne by měl být zahájen zkušební provoz. Nový způsob měření by měl být k řidičům spravedlivější. Bude měřit oba jízdní pruhy v délce 70 metrů v obou směrech a započítá se průměrná rychlost v celém úseku,“ prozradila starostka města Hana Potměšilová.
Na modernizaci čekají i zbylé radary a měřit se začne i v dalších lokalitách. „Máme ve schvalovacím řízení nové řešení i v ulici Nádražní, kde by úsekové měření mělo být zprovozněno začátkem příštího roku. Přístroj z původního radaru budeme následně používat jako přenosný radar a budeme jej používat například u škol. Do dvou let bychom rádi měřili rychlost vozidel i u hřbitova, protože právě ve směru na Kurdějov nám roste nová zástavba a provoz tam houstne,“ plánuje starostka.
Město se už v roce 2015 zavázalo, že všechny finance získané z pokut za překročení rychlosti, použije zpět do budování a oprav infrastruktury, což se po městě viditelně projevuje. Hlavním důvodem podobných opatření však zůstává bezpečnost. „Za těch osm let, co radary používáme, jsme zaznamenali přes 106 tisíc přestupků, což je alarmující číslo. Je nutné ale zdůraznit, že už po prvním roce měření počty přestupků klesly o 80% a postupně se ustálily, což je viditelnou známkou toho, že na silnicích se jezdí pomaleji a bezpečněji,“ zhodnotila starostka. -nov-