V úterý 17. prosince se sešli radní města na své jedenatřicáté schůzi. Na programu měli například jednání se zástupci společnosti Správa železniční dopravní cesty ohledně využití budovy na vlakovém nádraží v Hustopečích, oddálení termínu dokončení parkoviště v ulici Sv. Čecha 1 a 3 a řešili také další etapu bezbariérových chodníků.
Radní města se sešli se zástupci společnosti Správa železniční a dopravní cesty a jejich společným tématem bylo budoucí využití výpravní budovy na vlakovém nádraží. Tu SŽDC vlastní a zrekonstruuje ji společně s vybudováním nové železnice, která by měla být podle plánu dokončena do konce roku 2020. „Se změnami v dopravě se postupně mění také způsob kupování jízdenek a v Hustopečích na vlakovém nádraží již nebude otevřená pokladna. Pro budovu hledají zástupci ze SŽDC nové využití a v první řadě se obrátili na vedení města, které preferuje variantu čekárny, veřejných toalet, případně rychlého občerstvení,“ vysvětlila starostka Hana Potměšilová.
Parkoviště v ulici Sv. Čecha 1 a 3 bude hotové až na jaře roku 2020. Práce zdržela stížnost kvůli kácení dvou lip, kterou řešili zaměstnanci Odboru životního prostředí MěÚ Hustopeče a stavebníci museli počkat na rozhodnutí s nabytím právní moci. Nyní firma stavbu zazimuje a její zaměstnanci se vrátí v prvním čtvrtletí následujícího roku.
Senior taxi bude jezdit v souladu se stávajícími pravidly, dle kterých můžou starší obyvatelé využít službu osmkrát do měsíce a zajistit si tak návštěvu lékařů, úřadu nebo nákup základních potravin. „Někteří občané žádali o navýšení počtu měsíčních jízd za zvýhodněnou cenu 20 korun, nicméně tuto variantu radní neschválili, a to nejen z ekonomických důvodů. Stávající pracovní úvazky řidičů by již nepokryly poptávku, a ani to není účelem služby, která má usnadnit potřebným občanům vyřízení nejdůležitějších (zejména zdravotních) záležitostí. V Hustopečích navíc existují taxi služby, které nabízí jízdy po městě a mohou tak doplnit požadovanou službu,“ vysvětlila Potměšilová.
Bezbariérové chodníky povedou nově podél ulice Bratislavská ve směru na Břeclav. „V současné době již dodavatelská firma pracuje na projektové dokumentaci, která řeší bezbariérovou trasu od křižovatky ulic Nádražní a Bratislavská a končí u firmy Stamat pana Šišmy. Při konzultacích s projektanty vyvstala myšlenka vyprojektovat druhý stavební úsek - chodník, který by pokračoval dále na opačné straně krajské silnice až ke společnosti Moss logistics,“ upřesnil místostarosta Bořivoj Švásta. Radní tuto variantu schválili.
-hrad-