Ve čtvrtek 20. ledna odstartuje v Monaku legendární Rallye Monte Carlo a na startovní listině letos nebude chybět ani zástupce z Hustopečí – Agrotec Czech Abarth Team s jezdcem Martinem Radou a spolujezdcem Jaroslavem Jugasem.
Povzbuzeni loňským 3. místem v celkovém hodnocení Abarth Cupu a 2. místem ve třídě 4 v českém šampionátu vyráží česká posádka Martin Rada a Jaroslav Jugas do monackého Monte Carla. Slavnostně to oznámili na tiskové konferenci v Brně ve středu 12. ledna. „My jsme Monte Carlo absolvovali už šestkrát s naším předchozím vozem Alfa Romeo a od roku 2018 jsme si pohrávali s tou myšlenkou vyrazit i s Abarthem. Je to úžasný závod s perfektní atmosférou a letošní účast je splněný sen,“ neskrýval nadšení Martin Rada.
Trať je dlouhá přes 1500 kilometrů a jezdci na nich musí během čtyř závodních dnů zvládnout 300 kilometrů rychlostních zkoušek ve specifických podmínkách. „Největší specifikum je to, že se jede v zimním období, takže se velmi často střídá povrch i počasí. V podstatě každý den je jiné počasí, jiný povrch, proto nejtěžší část závodu je volba pneumatik. Náš tým veze 32 variant pneumatik, od těch klasických na suchý a mokrý asfalt až po pneumatiky s hroty pro jízdu na ledu a sněhu,“ vysvětlil Rada.
Velkou úpravou si prošel i závodní vůz – speciál Abarth 124 Rally RGT. „Na tom autě je zajímavé, že má klasický pohon, takže motor je umístěn vepředu a poháněna je zadní náprava. Má motor o objemu 1,8 l přeplňovaný turbodmychadlem, výkon asi 320 koní. Auto je dobře vyvážené a tím, že má vysoký výkon a relativně nízkou hmotnost, tak má velmi dobré technické vlastnosti a parametry. Nejtěžší pro nás bylo nastavit vůz na podmínky sněhu a ledu, protože na to není úplně zvyklé a i ta jízda je úplně jiná,“ popisuje Rada a s úsměvem dodává, že do auta museli technici pod vedením Luboše Horáčka nainstalovat i topení.
Hlavním cílem posádky v Monte Carlu je především nasbírat zkušenosti. A protože Martin Rada je i ředitelem Rally mezi vinohrady, museli jsme se zeptat i na novinky letošního závodu v Hustopečích, který odstartuje v červnu. „Datum je tradiční, to znamená polovina června. Bude to klasicky mistrovství Česka a mistrovství Slovenska plus malý evropský pohár. Novinkou tohoto roku bude Mistrovství historický vozů České republiky. Doufám, že bude bohaté startovní pole a že si diváci opět užijí rally mezi vinohrady,“ pozval Rada. -nov-