Organizace Kvalikom každý rok sleduje a vyhodnocuje sociální sítě měst a obcí po celé republice a těm nejlepším uděluje titul Zlatý lajk. Hustopeče si tento titul v kategorii měst do 10 000 obyvatel drží už od roku 2020, a to i přes stále rostoucí konkurenci.
Zásluhu na tom má tým organizační složky Marketing a kultura města Hustopeče, především pak redaktorky Hustopečské televize, které veškeré informace z dění ve městě zpracovávají nejen pro sociální sítě, ale i pro Hustopečské listy, kabelové vysílání, YouTube kanál a další.
A jaké je hodnocení odborné komise za rok 2023?
I letos jsme porovnávali facebookové stránky obcí a měst od 2 do 10 tisíc obyvatel. A i letos si prvenství odnáší město Hustopeče, které své stránce věnuje opravdu nadstandardní pozornost a úsilí. Jak se vlastně stane, že město se 6 tisíci obyvateli sleduje na sociální síti téměř 20 tisíc followerů?
Snadné a jednoduché to rozhodně není. Hustopečská radnice se komunikaci na Facebooku věnuje několik let velmi důkladně. Postavila tým, který se zaměřuje na natáčení videa a kvalitní fotografie. Sledujíc se rekrutují z celého Jihomoravského kraje. Podíl na vysokém počtu sledujících má nepochybně i bohatý kulturní život, který ve městě panuje, což dává prostor ke vzniku virálního contentu.
Formou videa a infografik jsou na profilu zveřejňované i pozvánky na jednání zastupitelstva města či výstupy z jednání rady, což také oceňujeme. Od minulých let se Hustopeče patrně ještě více zaměřili na kvalitu fotografií, která je snad ještě vyšší než v minulých letech. Fotky přitom nezachycují jen kulturní či sportovní akce, ale zachycují i průběh stavebních projektů a rozvoje města. Textace příspěvků je přívětivá, čtivá.
V čem vidíme prostor ke zlepšení, je aktivnější interakce s komentáři - správci odpovídají spíše pouze v případech, kdy je to vyloženě nezbytné. Zároveň v komentářích nebývá ochrana před spamem, kterou je bohužel stále ještě potřeba dělat ručně.